1

nhow nee

nhow

nhow nee

1.3333333333333

Ambiance

1/10

    Kwaliteit

    1/10

      Klantvriendelijkheid

      2/10

        Voors

        • Mooi uitzicht

        Tegens

        • Mooie praatjes
        • Slechte bediening
        • Haat aan klanten


        Hebbie dat gebouw al gezien, daaro, aan de voet van de Erasmus? De Rotterdam? Mooi he? Ja ze kenne wel wat! Zit ook een mooi hotel in, nhow. De mooiste kamers op de mooiste lokatie, met het mooiste uitzicht. Nou wonen wij in Rotterdam dus hebben wij elke dag het mooiste uitzicht van Nederland, maar een keertje lunchen op de 7e etage van Rem Koolhaas’ muze moesten we toch maar een keer doen.

        Het was 70 graden in de schaduw en we zien al zo bleek dus we wilden buiten zitten. En dat kan. Dan krijg je ook écht wat hoor. De 7e etage is een uitstekende plek voor een loungeterras. Het uitzicht is verbluffend zoals gezegd en ook de visuele uitstraling van de aankleding van nhow is echt wel een dingetje. Hebben ze over nagedacht. Het is modern zoals het hoort te zijn. We vragen ons wel af of het niet wat duidelijker kan worden aangegeven dat je geen hotelgast hoeft te zijn om bij nhow een hapje/drankje te kunnen doen.
        Niet dat we er nog eens terugkomen. Maar dat leggen we zo uit:

        Nou, verras ons dan maar met wat je kan, nhow! Begin eerst eens met het vervangen van je tafels buiten trouwens. Daar zitten dikke putten en krassen in. Beetje jammer. Alsof ze zó bij de AVR vandaan getrokken zijn. Ook lekker over nagedacht: zet voor een heel terras 1 serveerster in, die totaal niet snapt hoe het werkt. En laat haar ook nog zelf alle drankjes inschenken. Een barman/vrouw is teveel gevraagd blijkbaar. We hebben wel eens gehoord van een eenmanszaak maar dit was belachelijk. D.e.  t.r.a.a.g.h.e.i.d.  o.o.k.  w.a.a.r.m.e.e.  z.i.j.  d.e.  b.e.s.t.e.l.l.i.n.g.e.n.  o.p.n.a.m… Kijk, wij komen goedgemutst aanlopen, wij houden van lekker eten en hebben er zin in en roepen vrij vrolijk nog “goeiemiddag!”. We verwachten dan eigenlijk iets terug als: “Hallo, ga lekker zitten, ik kom zo bij jullie”. Minstens. Mooist zou zijn als ons meteen gevraagd werd of we iets wilden drinken. Maar het meisje moest blijkbaar eerst het drinken van anderen inschenken. Waar ze dus tergend langzaam over deed.

        Anti-klantmanagement

        Maar dan dit: blijkbaar vindt de manager het nodig om twee kaarten te voeren. Ook tijdens de lunch. Wij hadden ons oog vooraf op internet laten vallen op de club sandwich én de savory snacks. Maar dat mag dus helemaal niet van de manager! Buiten, op het terras mag je snacks eten, maar niet je club sandwich. Binnen zat dus geen hond. Er was een jongen bezig een gedekte lunchtafel op te maken voor een gezelschap dat er niet was, maar verder? He-le-maal niemand. Gezellig. In die benauwdheid. Op last van de manager. Die niet wil toornen aan zijn eigen 2-kaartenbeleid, volgens ingewijden. Lunchroom-Stalin. Maar de serveerster is dan ook niet zo bijdehand om een stukje klantenmanagement te voeren en coulant te zijn en ons alsnog buiten een club sandwich te laten nuttigen. Sterker nog: toen wij aankondigden in dat geval liever ergens anders te gaan eten hoefde het voor haar ook niet meer en ging ze stilzwijgend door met de afwas. Let wel: de mussen vielen dood van het dak, zo warm. Ze hébben een terras…maar dat is niet bestemd voor die verschrikkelijke lunchkaartklanten! Buiten vreet je hapjes. Ongeacht alles.

        Wij hebben dus al gegeten en gedronken

        Wij krijgen de indruk dat nhow helemaal geen klanten tijdens de lunch WIL. Zijn ze liever bezig zichzelf blits te profileren naar de buitenwereld en druk met hun haar of hip doen. Erg vriendelijk ging het er allemaal niet aan toe in ieder geval. Je krijgt niet het gevoel welkom te zijn. Beetje gers lopen doen maar het niet waarmaken. Zijn wij dan snel klaar mee. Niet zo raar dat het op andere terrassen in de omgeving wel stampvol zat. Goed bezig nhow! Ons zie je niet meer terug. Wij zijn om de hoek gaan lunchen, waar we iets minder uitzicht hadden maar wél het idee kregen als gast gewaardeerd te worden. nhow? Lekker doorlopen en ergens anders heen gaan.
        Voor de verandering van ons dit keer ook géén routebeschrijving. Bespaar je de moeite.

        1 Reactie

        Geef een reactie

        Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *