0

Sugo – tja…

sugo

Sugo – tja…

7.6666666666667

Ambiance

8/10

    Kwaliteit

    9/10

      Klantvriendelijkheid

      7/10

        Voors

        • Ruime keuze
        • Prijs eten
        • Ethisch en moreel verantwoord voer

        Tegens

        • Ligging
        • Prijs drinken
        • Ethisch en moreel verantwoord voer

         

        En toen besloten we zomaar spontaan pizza te gaan eten bij Sugo. We liepen er langs, onderweg naar Capri, voor een gratis Rotterdampas-ijsje en werden aangetrokken door het volle terras. Dat terras is niet zo bijzonder interessant; Sugo ligt naast de ingang van de Bijenkorfgarage dus qua uitzicht is het verre van aantrekkelijk, maar het zat vol, dus moest het wel goed zijn.

        Sugo adverteert met vierkante geknipte pizza’s. Wel 20 soorten en “al taglio”. Dat betekent zoveel als: Speciaal deeg dat 72 uur rijst waardoor 80% minder gist gebruikt hoeft te worden. Nou pleuren wij met liefde een Jumbo huismerk-pepperoni in onze mik en zal het ons verder salami zijn hoe pizzadeeg gemaakt wordt. Het gaat om de smaak. En daar ontbreekt het niet aan bij Sugo, waar ze flink tekeer gaan met lekker hipsterverantwoorde combinaties. Een bloemlezing: Aubergine& parmezaanse kaas. gecarameliseerde ui, walnoot, olijf & mascarpone. Pompoencrème, taleggio & walnoten. Pancetta, spinazie & gorgonzola… Om er een paar te noemen. Keuze zat. Let’s go!

        Eenheidsworst?

        We zijn niet zo goed in het kiezen. Dat willen we ook niet; als we ergens gaan eten willen we een doorsnede proeven van het aanbod. En daarom namen we van alles wat. En dat is best goed te doen. Al was de pancetta/spinazie/gorgonzola erg zout en was het onderscheid tussen de diverse smaken niet echt te maken. Eenheidsworst? Nee, dat ook weer niet, maar ook geen echte smaakexplosies, vette druipkinnen of kaas-gesmak aan tafel. Het is allemaal erg op safe gespeeld. Een snufje alternatief, een tikkie hipster, een sprankje okee, een beetje van dit en een beetje van dat, maar nooit écht overtuigend. Het zuurdesem-gehalte wordt je gelukkig niet opgedrongen maar wel subtiel aan je kenbaar gemaakt. Is dit nou werkelijk een selling point? Onderscheid je jezelf vandaag de dag nou echt nog steeds van de rest (die dit ook als uniek selling point opvoert)? Van ons hoeft het niet, dat verantwoorde.

        Conclusie

        Verder: je bestelt aan de bar, neemt je drinken mee en de pizza wordt even later aan tafel bezorgd. Qua prijs hoor je ons niet klagen: €3,80 voor een prima formaat geknipte pizza is uitstekend. €2,50 voor een blikje cola is natuurlijk weliswaar marktconform maar schandalig, als je dit voor €0,50 in de supermarkt haalt. Oh…en ze hebben Peroni bier. Prima als je er langs loopt en denkt: even een lekkere, verantwoorde snelle hap. Niets mis mee, maar ook geen eeuwigheidswaarde. De een zal dit een fantastische tent vinden, een ander (de schrijver dezes) wordt net zo vrolijk van Domino’s. Smaken verschillen.

         

         

        Geef een reactie

        Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *